دانشگاه فرهنگیان تهران

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان دختر ماده 28 استان تهران:

حرفه معلمی انتخابی شایسته و خطیر در جهت تداوم کمال شخصیتی

 مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی ویژه مهارت آموزان ماده 28 با عنوان "ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم " با حضور دکتر محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه، معاون فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، دکتر سبحانی مدیر امور پردیس های تهران و دکتر باغستانی یکشنبه 17 مرداد در پردیس نسیبه برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر صادق زاده در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر به مهارت آموزان به عنوان دختران ارزشمند این سرزمین به ارائه مطالبی پیرامون ویژگی ها و مراحل اجرای دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 پرداخت.
وی با بیان اینکه شغل معلمی حرفه ای مقدس با مسئولیت سنگین انسان سازی است افزود: معلمی حرفه ای است که با انسان سروکار دارد و شخصیت وی را متحول می کند.
دکتر صادق زاده ضمن تبریک انتخاب حرفه معلمی به مهارت آموزان به عنوان انتخابی شایسته و خطیر در دوران زندگی، در راستای تداوم کمال شخصیت خود، خاطر نشان کرد: معلمی، هویتی حرفه ای، علاوه بر هویت های دینی و اخلاقی کسب شده در دوران زندگی است.
وی معلم حقیقی و شایسته را معلمی دانست که بیش از تاثیر بر ذهن مخاطب بر قلب و شخصیت متربی تاثیر گذار است و گفت: تنها با داشتن سواد تخصصی، علمی و یادگیریِ روش های تدریس، نمی توان معلم خوبی بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ادامه داد: وجود الگو هایی از معلمان شایسته در دورانِ تحصیل، که عشق، محبت و خیر خواهی بی قید و شرط را به شما آموختند می تواند از دلایل مهم انتخاب حرفه معلمی با وجود نیاز به از خود گذشتگی و تحمل سختی ها، باشد.
وی دوره های فرهنگی را فرصتی برای ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلمان برشمرد که نیازمند تامل و تجربه اندوزی است و باید به دست مهارت آموزان به بار نشیند.
حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده با اشاره به ماندگاری اخلاق و رفتار معلمان در ذهن دانش آموزان تصریح کرد: این دوره کمک می کند تا بدانیم چگونه در ضمن آموزش تخصصی و رسمی خود می توان آموزش خرد ورزی، نظم و نگاه آیه ای به عالم داشت و ارزش ها را به دانش آموزان منتقل کرد.ا
وی با بیان اینکه  هدف این دوره مواجه مهارت آموزان با مسائل تربیتی و ایجاد  سوال در ذهن آنان و ارائه راهکار برای آن است  از مهارت اموزان خواست تا در طول دوران زندگی حرفه ای در مفهوم معلم به مثابه مربی تامل و عمیق تر از فعالیت های روزانه با این مفهومِ معلمی زندگی کنند.

انتهای پیام/