دانشگاه فرهنگیان تهران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان دختر ماده 28 استان تهران:

آموزشی ماندگار است که در مخاطب یک تغییر و تکان هویتی ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی مدیریت امورپردیس های استان تهران، دکتر محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه « برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان دختر ماده 28 دانشگاه فرهنگیان  استان تهران « که از صبح یک شنبه 17 مرداد ماه در پردیس نسیبه تهران آغاز شد، حرفه معلمی را توجه و فرصت از جانب خدا برشمرد و خطاب به مهارت آموزان، اظهار داشت: امید است شما با برخورداری از شایستگی ها و کفایت های لازم نماینده معلمان مورد انتظار نظام اسلامی و جامعه بشریت در دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشید.
وی با بیان این  پرسش که « چگونه معلم می تواند از یک تعلیم دهنده صرف به یک تربیت کننده تبدیل شود« گفت: تربیت کننده یعنی فردی که تاثیرات عمیق ، پایاپای، درونی و ماندگار تر در وجود مخاطب می گذارد و معلم تعلیم دهنده صرف تاثیرش سطحی تر و چندان پایدار نخواهد بود و انتظار از معلمان به عنوان عاملان تحول و تعالی این است که به مثابه مربی، روش های آموزشی را به گونه ای طراحی کند که تاثیرات تربیتی بر مخاطبان بگذارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاثیراتی را درونی، عمیق و ماندگار دانست که بر هویت مخاطبان تاثیر بگذارد و در این خصوص، افزود: آموزش در ساحت های علمی، اخلاقی، تربیت بدنی، مطالعات آموزشی و در هر عرصه ای که باشد، ماندگار است که در مخاطب یک تغییر و تکان هویتی ایجاد کند.
وی تصریح کرد: اقدام معلم زمانی تربیتی خواهد بود که یک هویت متفاوت برای مخاطب رقم بزند و فرد احساس کند که آن تجربه دیگری که دریافت نموده از او عنصر و موجودی متفاوت ساخته که نسبت به زمان پیش از دریافت تجربه تفاوت هایی ایجاد کرده است.
دکتر مهر محمدی ادامه داد:  باید این اصل به مثابه گرفتن کار معلم با کار تربیتی و کار تربیتی با کار هویتی، برای تمام حوزه های یادگیری و  هر درسی که وی می دهد، اعم از ریاضی، فیزیک، شیمی، تربیت بدنی، مطالعات اجتماعی و ...  برقرار باشد و اگر برقرار نباشد معلم نتوانسته است شخصیت شاکله متربی که باید با او تعامل و ارتباط برقرار کند را شکل دهد و این تعاملات زودگذر و با آثار زود از بین رونده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پایان سخنان خود دانش آموختگان این دانشگاه را مبادی تحول و تعالی در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و خطاب به مهارت آموزان ماده 28 افزود: باید این چرخه معیوب و ناکارآمد یادگیری و تربیت به دست شما و دانشجو معلمان اصلاح شود.
انتهای پیام/