معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در جمع مهارت آموزان ماده 28 استان تهران تبیین کرد:
مسئولیت های اجتماعی معلم در جامعه محلی
به گزارش روابط عمومی مدیریت امورپردیس های استان تهران، افتتاحیه « برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان » با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی رضا صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، دکتر پرویز انصاری راد معاون توسعه مدیریت و منابع پردیس های استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین قاسمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان تهران، دکتر مهران بیغمی سرپرست پردیس شهید مفتح و جمعی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش از صبح امروز دوشنبه 10 مرداد ماه در پردیس شهید مفتح تهران آغاز شد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده با بیان اینکه نباید انگیزه معلم شدن صرفا مسایل مادی و گذراندن عمر باشد، اظهار داشت: این شغل الهی فراتر از حرفه ای نان آور است و معلمان نه تنها با جسم و بلکه با روح و روان انسان ها در ارتباط هستند.
*معلم مانند یک صنعتگر ماهر ماده خام را به یک شئی ارزشمند تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه « رهبر معظم انقلاب اسلامی » در خصوص دانشگاه فرهنگیان، فرموده اند، « در این دانشگاه شخصیت معلمان ساخته می شود، » تصریح کرد: بخش مهمی از شکل گیری شخصیت هر فرد، توسط خویشتن انجام میشود و معلم مانند یک صنعتگر ماهر ماده خام را به یک شئی ارزشمند تبدیل می کند.
دکتر صادق زاده در ادامه سخنان خود موضوع الگو پذیری دانش آموزان از شخصیت و رفتار معلمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: یک پزشک جان بسیاری از انسان ها را نجات می دهد، یک قاضی، خطا کار از بیگناه را تشخیص میدهد و اگر این افراد در کار خود اشتباه کنند اتفاقات ناگواری برای افراد در معرض آنان خواهد افتاد.
*در معلمی هم سعادت مندی وجود دارد و هم خدایی ناخواسته لعنت دنیا و آخرت
وی افزود: معلمی دو بعد دارد، در آن هم خدمت است و هم خیانت در قسمتی عشق و علاقه و هدایت انسان ها وجود دارد و در روی دیگر اگر خدایی ناکرده رفتاری ناشایست از یک معلم سر بزند، فردی را از درس خواندن بیزار می کند و باید گفت که در این حرفه هم سعادت مندی وجود دارد و هم خدایی ناخواسته لعنت دنیا و آخرت.
دکتر صادق زاده با بیان اینکه تربیت، فرآیند تعامل زمینه ساز تکوین و تعالی هویت متربیان است، تصریح کرد: اگر این تعریف را بپذیریم، متوجه خواهیم شد که معلم خوب، فرد رشد یافته ای است که دانش آموزان را حرکت و به آنان قدرت اختیار می دهد.
*معلم به مثابه یک مربی
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: آموزش به منزله تربیت، بخشی از فرآیند تعامل تربیت و زمینه ساز تکوین و تعالی هویت متربیان است و با این نگاه معلم به مثابه مربی خواهد بود.
* معلم نقش آموزشی صرف ندارد
وی افزود: معلم نقش آموزشی صرف ندارد، معلم درس های مربوط به خود را به بهترین شکل آموزش می دهد اما معلم خوب و هنرمند، فردی است که به روابط غیر رسمی، محبت آمیز، نقش مشاوره ای و تربیتی نیز کاملا مشرف و آگاه است.
دکتر صادق زاده با بیان اینکه در این دوره فرهنگی، ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم هدف گذاری شده است، اظهار داشت: شما معلمان با نگاه اسلامی نقش فعال و تاثیر گذار در جامعه محلی خود دارید و اگر در اطراف مدرسه بحران و حوادثی پیش آید با حس مسئولیت پذیری باید با آن مواجهه شوید.
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلم در نگاه مطلوب نقش اجتماعی و تربیتی دارد و شما به عنوان یک معلم می توانید جامعه را تغییر دهید و شانه خالی کردن از مسئولیت های اجتماعی شایسته یک معلم نیست.
وی در پایان سخنان خود خطاب به مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان گفت: با نیت، عهد و قصد الهی برای ایفای نقش تربیتی و اجتماعی در جامعه محلی وارد مدارس کشور شوید.
به گزارش روابط عمومی مدیریت امورپردیس های استان تهران، برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه 662 مهارت آموز پسر استان تهران از 10 لغایت 14 مرداد ماه در در پردیس های مفتح و شهرری تهران در حال برگزاری است.
انتهای پیام/