قنبر علی رودگر، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:
کیفیت، اصلاح سرفصل ها و مرجع سازی علمی از ضرورت های جدی است
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس چمران با اشاره به اهمیت نگاه کیفی در تربیت معلم گفت: اگر هدف ما تربیت معلم باشد، نه صرفاً تأمین معلم، می توانیم با همین تعداد بالا از دانشجویان نیز به کیفیت مطلوب برسیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان تهران، قنبر علی رودگر در نشست بررسی کیفیت آموزش اظهار داشت: آمادگی کامل برای اصلاح سرفصلهای درسی در گروه الهیات وجود دارد. وی با اشاره به وجود منابع درسی قدیمی، تأکید کرد: اکنون زمان بهروزرسانی سرفصلها با استفاده از ظرفیت علمی استان و هماهنگی با سیاستگذاریهای بالادستی است.
وی افزود: دستهبندی موضوعی تحصیلات تکمیلی میتواند به ایجاد وحدت و انسجام کمک کند؛ بهویژه جداسازی رشتههایی با رویکرد کمّی مانند روانشناسی، از رشتههای محتواییمحور مانند ادبیات، تاریخ و الهیات.
رودگر با تأکید بر لزوم مرجعسازی علمی در موضوعات پایاننامهای گفت: همانطور که استاد مرجع برای کارورزی داریم، باید استاد مرجع برای طرحنویسی نیز تعیین شود. او همچنین خواستار یکسانسازی روش نگارش منابع و استناددهی علمی شد و گفت: در رعایت شیوهنامههایی مثل APA، دانشجویان دچار ابهام هستند و نیاز به آموزش و هدایت دقیق دارند.