معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان تهران:
لزوم بهره گیری از ظرفیت های علمی اعضای هیئت علمی در مسیر تحول دانشگاه فرهنگیان
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تأکید بر توانمندی علمی و تجربی اساتید این دانشگاه، خواستار نقش آفرینی فعال تر آنان در تدوین محتوا، تولید مقالات علمی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی جوان شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان تهران، تهمینه بازگیر معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در نشست تخصصی با اعضای هیئت علمی، با اشاره به آغاز جلسات ماهانه در راستای تعامل و ارتقای فعالیتهای دانشگاه، گفت: هدف این نشستها استفاده حداکثری از ظرفیت علمی اساتید و همافزایی برای ارتقای کیفیت دانشگاه است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در حوزه روش تدریس از ظرفیت بینظیری برخوردار است، اظهار داشت: دانشگاههای دیگر باید از توانمندی اساتید ما بهرهمند شوند. گرچه ممکن است برخی از اساتید از نظر ساختاری فرصت تولید مقاله نداشته باشند، اما شایستگی علمی آنان اثباتشده است و بررسیهای ما در کمیتههای منتخب، گویای سطح بالای فعالیتهای پژوهشی آنان است.
بازگیر افزود: اساتیدی در دانشگاه فرهنگیان فعالیت دارند که دارای مقالات متعدد و سوابق پژوهشی برجسته در حوزههای تخصصی خود هستند، اما تاکنون به شکل شایسته از این ظرفیتها استفاده نشده است. باید شرایطی فراهم شود تا اساتید فعال و توانمند در فرآیند ترفیع، پژوهش، محتوانویسی و راهنمایی علمی نقش بیشتری ایفا کنند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با اشاره به جایگاه ویژه این استان در ساختار کلان دانشگاه، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که استان تهران به عنوان نماد و الگوی دانشگاه فرهنگیان، در تمامی حوزهها از جمله پژوهش، آموزش و توانمندسازی پیشگام باشد.
وی با تأکید بر نیاز به برگزاری کلاسهای توانمندسازی برای اساتید جدید، تصریح کرد: طراحی و اجرای کلاسهای آموزش مقالهنویسی، پیشنهادنویسی، و آموزش شیوههای نوین تدریس باید در دستور کار قرار گیرد. برخی از اساتید بهصورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردهاند و ما نیز آمادگی داریم این دورهها را با صدور گواهی رسمی و پرداخت حقالزحمه برگزار کنیم.
بازگیر همچنین خواستار فعالسازی اتاق فکر فرهنگی و شوراهای تخصصی شد و گفت: تشکیل گروههای کاری برای ارزیابی نیازهای آموزشی، تعریف دورههای مهارتی و ترویج شیوههای نوین، ضرورتی اجتنابناپذیر برای حرکت به سوی کیفیتمحوری در دانشگاه است.
وی در پایان از اساتید خواست پیشنهادات و زمینههای همکاری خود را در پایان جلسه یا در نشستهای آتی اعلام کنند تا با تداوم جلسات منظم، گامهای مؤثری در مسیر رشد و تحول دانشگاه برداشته شود.