مدیریت امور پردیس های استان تهران

با هدف ارتقای کیفیت آموزشی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت:

دیدار صمیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

با هدف ارتقای کیفیت آموزشی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، دیدار صمیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفت.

علی محمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران در دیدار با علیرضا کریمیان، با تاکید بر نقش محوری معلم در تربیت نسل آینده کشور، کلاس درس را پایتخت دانش نامید و اظهار داشت: آینده کشور در کلاس های درس امروز ساخته می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان تهران؛ دکتر علی محمدی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان استان تهران به لحاظ کمی و کیفی نسبت به دیگر مراکز علمی استان تهران ارجحیت دارد، گفت: استان تهران دارای ۶ مرکز و پردیس مستقل در شهر تهران و ۳ مرکز و پردیس در شهرستان های استان تهران دارد که قریب به ۲۰ هزار دانشجو در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دارد.

وی ادامه داد: پراکندگی جغرافیایی این ۹ مرکز و پردیس از ۳ تا ۹۰ کیلومتر است و این موضوع نشان می دهد که امر تربیت معلم در استان تهران دارای شرایط ویژه ای است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران با اشاره به اینکه فضاهای فعلی زمانی برای تربیت حدود ۴ هزار دانشجو معلم بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بدون افزایش سرانه فضای آموزشی در استان تهران، تعداد دانشجویان به چندین برابر رسیده است و این شرایط تربیت معلم را دشوار کرده است.

دکتر محمدی به دیدار شورای مدیران استان تهران با استاندار تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار موضوع تشکیل کمیته استانی هیئت امنای دانشگاه مطرح شد که مقرر شد تا درخواست های دانشگاه در هئیت امنای دانشگاه بررسی و موافقت شود.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: از جنابعالی به عنوان عضو کمیته استانی درخواست می کنم تا با تشکیل کارگروهی املاک مازاد و بلااستفاده خود را در قالب تفاهم نامه ای و در راستای افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان تهران، به دانشگاه واگذار کنید.

علی محمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران ضمن ابزار خرسندی از تعامل دوجانبه آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان؛ با مهم برشمردن برنامه کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجومعلمان، بر اجرای دقیق کارورزی به عنوان تقویت کننده حرفه ای دانشجومعلمان تاکید کرد و با بیان اینکه کاروزی به عنوان یکی از مهمترین ارکان تربیت معلم است افزود: دانشجومعلم با سپری کردن دوره کاروزی خود در کنار معلمی با تجربه و کارآزموده با مشاهده و دریافت اصول و فنون معلمی، مهارت های کسب شده معلمی خود را تکمیل می کند.

وی دانشجومعلم را الگو، رخساره و آینده کشور دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر جزء مهمترین ظرفیت های ارزشمند جامعه به شمار می رود.

محمدی با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء کیفیت آموزشی کشور؛ آموزش را خط مقدم دانشگاه فرهنگیان معرفی کرد و افزود: تمام حوزه های دانشگاه فرهنگیان برای آموزش گردهم آمده اند و تمام تلاش ما بر این است برای کارآیی بهتر، فرآیند آموزش در ریل صحیح خود حرکت کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران با بیان اینکه توانمندسازی معلمان در ساحت های شش گانه تربیتی یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه فرهنگیان می باشد، تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی را هدف والا و ماموریت حیاتی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: در تلاشیم با تعامل با آموزش و پرورش در این مسیر حرکت کنیم.

محمدی در این دیدار که امیرعباس میرزاخانی؛ مدیر حوزه ریاست دانشگاه فرهنگیان استان تهران نیز حضور داشت، به مساله کیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی از جمله برنامه های مهم دانشگاه فرهنگیان می باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل سازنده آموزش و پرورش، تربیت معلمانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد و شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و اهداف متعالی کشور باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار صمیمی مقرر شد تا جهت هم افزایی بیشتر، این دیدارها در قالب کارگروه عملیاتی پیگیری شود.

 

علیرضاکریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست که امیرعباس میرزاخانی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه فرهنگیان استان تهران نیز حضور داشت؛ با استناد به کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان که فرمودند: «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است»؛ افزود: تربیت معلمان متخصص، متعهد، انقلابی و کارآمد برای هدایت و پرورش نسل آینده دستاوردی مهم و ماندگار برای آینده ی جامعه در جهت رسیدن به قله های پیشرفت می باشد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور، جایگاه ویژه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی اصلی تربیت معلم قائل شده است گفت: این دانشگاه نقشی اساسی در تحقق اهداف این سند ایفا می‌کند و به عنوان رکن اصلی تحول در نظام آموزشی شناخته می‌شود.

کریمیان با تاکید بر نقش اساسی و محوری این دو نهاد در تربیت و پرورش نسل آینده کشور گفت: همکاری مشترک و دوجانبه آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش و تربیت معلمان کارآمد و دلسوز منجر شود.

کریمیان حمایت همه جانبه از دانشگاه فرهنگیان را مهم برشمرد و افزود: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به سهم خود در ارتقای کیفیت و کمیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان کارآمد نقش آفرینی کنند، چرا که آینده کشور در گرو عملکرد این دو نهاد می باشد.

وی با بیان اینکه این دیدار می تواند سرآغازی برای فصل جدیدی از همکاری‌های سازنده بین آموزش و پرورش شهر تهران و دانشگاه فرهنگیان باشد گفت: انتقال تجارب، کارورزی دانشجو معلمان، انجام پژوهش‌های کاربردی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت را از جمله اقدامات اثربخشی است که می تواند در راستای نیل به اهداف مشترک صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تعامل سازنده بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش شهر تهران را ضروری و حیاتی دانست و با بیان اینکه تعامل سازنده این دو دستگاه می‌تواند به تربیت معلمان توانمند و ارتقای کیفیت آموزش در پایتخت و در نهایت کل کشور منجر شود ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری دو جانبه، شاهد ارتقای روزافزون کیفیت آموزش و پرورش در کشور باشیم.

گفتنی است در این دیدار در خصوص اهمیت توجه به کمیته های کارورزی، کمیته های استانی هیات امناء، شوراهای آموزش و پرورش و دیگر موضوعات مشترک گفتگو و تبادل نظر شد.