دانشجو معلمان فعال شرکت کننده در مسابقات فرهنگی و اجتماعی استان تهران:
افزایش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور را تسریع می بخشد
دانشجو معلمان فعال مسابقات فرهنگی و اجتماعی استان تهران با تاکید بر افزایش این فعالیت ها در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشتند: افزایش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور را تسریع می بخشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان تهران، توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان برخوردار از اهمیت و ضرورتی اجتناب ناپذیر است، به همین منظور در خدمت سه تن از دانشجو معلمان فعال فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سطح تهران هستیم.
با سلام و تشکر مجدد از حضور شما در این مصاحبه، لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید و از رشته و تحصیلات خودتون ما رو در جریان بگذارید.
با تشکر از شما... فاطمه صابری هستم دانشجو معلم رشته آموزش تربیت بدنی پردیس نسیبه تهران. به عنوان دبیر انجمن علمی پژوهشگری و مدیر مسؤول نشریه پویش سلامت هم فعال هستم.
نحوه آشنایی شما با انجمن های علمی به چه صورت بود؟
این اتفاق از اون جا شروع شد که به قصد ثبت نام در کلاس های هنری به واحد فرهنگی دانشگاه مراجعه کردم که در این ارتباطات با تشخیص کارشناس محترم واحد فرهنگی وارد عرصه کانون ها و بعد از اون انجمن های علمی شدم.
دلیل علاقمندی شما به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی چی بوده؟
من در خانواده ای متولد شدم که عموما از جامعه فرهنگی کشور بودن برای همین، این موضوع نقش بسزایی در ایجاد علاقمندی به امور فرهنگی، پرورشی و تربیتی و گرایش من به این امور بود. طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند، در واقع یکی از راه های دستیابی به پیشرفت در کشور توجه به نظام تعلیم و تربیت هست و تعلیم و تربیت در سایه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی محقق می شه که این امر در ایجاد علاقمندی من بسیار موثر بود. در مجموع به نظر بنده سیر کردن در امور فرهنگی و اجتماعی پویایی و نشاط در زندگی روزمره رو به دنبال داره.
فعالیت در انجمن های علمی تاکنون چه دستاوردهایی برای شما به همراه داشته؟
بله...از مهم ترین دستاوردها برگزاری دوره های تدبر در قرآنه که با پیوند زدن ضرب المثل ها و نکات تربیتی قرآنی تعداد بالایی از دانشجوها رو تشویق به قرآن خوانی و مطالعه مباحث دینی کرده، برگزاری دوره های پیش به سوی معنویت تقویت اعتقاد قلبی و ایمان به خداوند متعال رو مهیا کرده، تشکیل کارگروه معلمان کارآفرین در حیطه هنری هم موجب همگرایی مثبت بین دانشجوها شده و اشتیاق ورود به عرصه هنر رو در فرد تقویت کرده، برگزاری مسابقات مطالعاتی نشریه پیام مشاور موجب ایجاد یک فضای رقابتی مثبت در بین شرکت کنندگان شده، برگزاری کارگاه آشنایی با کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی توسط انجمن علمی تربیت بدنی با هدف آشناسازی دانشجو معلمان با منابع تدریس معتبر، برگزاری کارگاه های طراحی بازی توسط انجمن علمی تربیت بدنی با هدف پرورش خلاقیت دانشجو معلمان آموزش ابتدایی و تربیت بدنی برای ساعات ورزشی مدرسه، برگزاری کارگاه های حرکات اصلاحی با هدف تقویت قدرت تشخیص ناهنجاری های اسکلتی دانش آموزان توسط دانشجو معلمان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی دانشجو معلمان در مواجهه با دانش آموزانی که خاطی به شمار می آند، برگزاری سلسله کارگاه های پله پله تا عزت نفس با هدف ارتقای عزت نفس دانشجو معلمان در حرفه معلمی و ایجاد بستری مناسب برای تحقیق، پژوهش و مطالعات گسترده علمی با راه اندازی نشریه پویش سلامت از جمله دستاوردهای کسب شده به شمار می آند.
مشوقان شما برای کارهای فرهنگی و اجتماعی چه کسانی بودند؟
خانواده و مسؤولان محترم سازمان مرکزی و استان تهران
بهترین خاطره خودتون رو بیان می فرمایید؟
بله حتما...بهترین خاطره من مربوط به حضور در جشنواره حرکت هست که خرداد ماه سال 1401 به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد. در این جشنواره علاوه بر آشنایی با دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های مختلف با شرکت در جلسات مختلفی که برگزار شد به نکات دقیق و مهمی در رابطه با انجمن های علمی پی بردم. بسیاری از دانشگاه ها از محدودیت های موجود برای فعالیت در انجمن های دانشگاه خودشون می گفتند و برای من بسیار خوشایند بود که می دیدم دانشگاه فرهنگیان چه قدر در رابطه با فعالیت های فرهنگی افق دید گسترده ای داره. و اما خوشایند ترین لحظه که در ابتدا پر استرس ترین برای من محسوب می شد، روز اختتامیه جشنواره بود. اسامی همه دانشگاه های برگزیده به ترتیب حروف الفبا خونده می شد و وقتی به نشانه (ف) رسیدیم فقط نام خداوند رو به زبان می آوردم که زحمات تمامی دبیران انجمن های علمی ما اثربخش باشه که ناگهان نام دانشگاه فرهنگیان خوانده شد. اصلا نمی تونم حس شور و شوق و هیجان خودم رو در اون لحظه توصیف کنم. از صندلی بلند شدم و با گام های استوار و چشمانی پر از شور و شوق با افتخار روی سن، مقابل مقامات محترم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار گرفتم و تندیس و تقدیر نامه رو دریافت کردم.
دلایل ضرورت شرکت در فعالیت های فرهنگی از منظر شما چیه؟
در بیان لزوم عضو شدن در انجمن های علمی می شه دو بعد رو مد نظر قرار داد. اول بعد آشکار و دوم بعد نهان.
برای بیان بعد آشکار آن بهتره اول نگاهی داشته باشیم به جمله ای از شهید بهشتی در جهت تبیین جایگاه با اهمیت دانشجو برای جامعه و انقلاب اسلامی. ایشون فرمودند: دانشجو موذن جامعه است، اگر موذن خوابش ببره نماز امت قضا می شه. دانشجویان به عنوان موذنان جامعه، وظیفه آگاه سازی و زمینه سازی برای حرکت مردم به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی رو بر دوش دارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم در بحث علم و پژوهش، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می فرمایند: از مرزهای کنونی دانش فرا بروید، شتاب رشد علمی رو به پیش ببرید و انقلاب علمی رو با روحیه جهادی و جهاد علمی محقق کنید.
مورد بعدی باید به یکی از دلالت های متنی بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تربیت تشکیلاتی، اشاره داشت، تاریخ شرق یک تاریخ فردگراست، اما اسلام نقطه مقابل این امر عمل کرده است و این موضوع حتی در عبادات ما نیز قابل مشاهده ست. بنابراین تربیت تشکیلاتی حایز اهمیت هست. اما اگر یک معلم خودش در زمینه فعالیت گروهی از توانمندی پایینی برخوردار باشه نمی تونه کار تشکیلاتی رو به دانش آموزان خودش بیاموزه اما انجمن های علمی، بهترین بستر برای تمرین کارهای تشکیلاتی هستند.
بعد نهان هم معنویت و اخلاق هست که رهبر معطم انقلاب (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب به اون اشاره فرمودند. معنویت یعنی برجسته کردن ارزش های معنوی و اخلاق یعنی رعایت فضیلت هایی مثل خیرخواهی، گذشت، صداقت و شجاعت...
در واقع جهت دهنده به اعمال انسان همین معنویت و اخلاق است و انجمن های علمی به نظر من بهترین بستر برای تقویت معنویات و اخلاقیات افراد هستند.
لطفا در پایان پیشنهاد اثربخش خودتون رو برای دانشجو معلمان عنوان بفرمایید.
النّاس معادن کمعادن الذّهب و الفضّة = مردم مانند معادن طلا و نقره هستند.
در این حدیث مقصود اینه که به همه متذکر شده که همه انسان ها از استعدادهایی برخوردارند اما چه طور در مواجهه با یک معدن سنگ های بی ارزش رو می بینیم، شاید در ابتدا در برخورد با هر انسان یا حتی خودمون به وجود استعدادی پی نبریم اما همون طور که زیر سنگ ها و خاک معادن عنصر گرانبها وجود داره پی بردن به استعدادها هم با کاویدن و شناختن استعدادها میسر می شه. انجمن های علمی، بهترین فرصت برای شناسایی استعداد های افراد و در وهله بعد شناسایی استعدادها در سایر انسان هاست. استعدادیابی برای یک معلم باید از اهمیت بالایی برخوردار باشه همانطور که در خطبه 1 نهج البلاغه می خونیم:
فَبَعَثَ فِیهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَیْهِمْ أَنْبِیَاءَهُ لِیَسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ یُذَکِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ وَ یَحْتَجُّوا عَلَیْهِمْ بِالتَّبْلِیغِ وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ
پس خداوند رسولانش را بر انگیخت، و پیامبرانش را به دنبال هم به سوى آنان گسیل داشت، تا اداى عهد فطرت الهى را از مردم بخواهند، و نعمت هاى فراموش شده او را به یادشان آرند و با ارایه دلایل بر آنان اتمام حجت کنند، و نیروهاى پنهان عقول آنان را بر انگیزانند
در اینجا به وضوح کشاندن استعداد توسط پیامبر (ص) قابل ملاحظه ست. بنابراین وظیفه سنگین استعداد یابی و استعداد شناسی و سپس قدر اون رو دانستن و به فعلیت رساندن آنها بر دوش ما معلمان هست.
با تشکر از شما در خدمت دیگر دانشجو معلم فهیم و آگاه این دانشگاه هستیم، لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
به نام مناسب ترین واژه ها، به رسم محبت، به نام خدا
با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)؛ اینجانب عاطفه عبدی لیفکوئی، متولد 1379، دانشجو معلم رشته آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان تهران، مرکز آموزش عالی شهید باهنر هستم که پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان، یعنی بهمن ماه سال 1397 مسؤولیت های مختلف دانشجویی رو به عهده گرفتم، مثل دبیر کانون هنرهای تجسمی و در حال حاضر هم یک سالی هست که با تمام قوت به عنوان دبیر انجمن علمی زبان و ادبیات عرب مرکز شهید باهنر، مشغول فعالیت هستم. هدف از تأسیس این انجمن که با حمایت مدیریت مرکز صورت گرفت، ارتقای سطح علمی دانشجو معلمان بود. من هم برای تحقق هر چه بیش تر این مهم با همکاری استادان این حوزه، سعی در برگزاری کارگاه های علمی، پژوهشی، تخصصی و آموزشی کردم، تا از این طریق محفلی صمیمی برای گردهمایی دانشجو معلمان و استادان رشته آموزش زبان عربی، فراهم بیاد. علاوه بر این مشغول فعالیت در امور پژوهشی، مقاله نویسی و ویراستاری هم هستم.
نحوه آشنایی شما با انجمن علمی عربی به چه صورت بود؟
از زمانی که پا به عرصه مقدّس معلمی گذاشتم، همواره یکی از دغدغه هایی که ذهنم رو به خودش مشغول می کرد این بود که خودِ دانشجویان هر دانشگاه، به خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که مسؤول تربیت آینده سازان میهن عزیزمون هستند، بتونند با فعالیت پویای خود پیشرفت علمی کشور رو رقم بزنن؛ بنابراین با این گونه فعالیت ها، جهشی تحول آفرین برای آینده کشور رقم خواهد خورد و انگیزه دانشجو معلمان هم با هدف شکل گیری کارهای گروهی، حل مسایل اجتماعی و آموزشی و تولید علم، دوچندان خواهد شد. بنابراین با داشتن چنین دغدغه هایی با مسؤولان مرکز شهید باهنر تهران، ارتباط برقرار کردم و پس از گفتگو با این بزرگواران ایده ها و آرمان های من مورد استقبال قرار گرفت. با همکاری و حمایت هایی هم که صورت گرفت، درخواستی مبنی بر تأسیس انجمن علمی ارسال کردیم؛ پس از اخذ مجوز، با ظرفیت سازی هایی که توسط این مرکز فراهم شد، انجمن علمی زبان و ادبیات عرب مرکز شهید باهنر هم وارد چرخه فعالیّت و حیات خود، به منظور خدمت به عرصه تعلیم وتربیت شد. باید بگم که ستون های آشنایی بنده با این فعالیت ها از طریق گفتگو با مسؤولان مرکز و اطلاع رسانی سازمان مرکزی و حمایت های اون ها استوار شد.
دلیل علاقمندی خودتون رو به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بیان بفرمایید.
در نظر دارم، قبل از پاسخ به سؤالتون، بخش کوتاهی از شعر زیبای آقای فریدون مشیری رو بیان کنم:
من معلّم هستم
هر شب از آینه ها می پرسم:
به کدامین شیوه، وسعت یاد خدا را بکشانم به کلاس؟
من هم یک معلّم هستم! معلمی که نقش کلیدی، در پرورشِ شهروندانِ با سوادِ اجتماعی و فرهنگی سرشار، داراست. چرا که می دونم، دانش آموزانم جزیی از افراد جامعه هستند؛ حال من در کسوت یک دانشجو معلم، خودم رو موظف می دونم تا دوران دانشجویی خودم رو به عرصه ای جهت تمرین برای این نقش خطیر، مبدل کنم؛ بنده این دوران و فعالیت در کانون ها و انجمن ها رو یکی از فعالیت های لازم و ضروری برای معلمان آینده کشورم می دونم، چرا که ما معلمِ کتاب ها نیستیم، ما معلم دانش آموز و پرورنده ی روح بیکران اون ها هستیم، بنابراین معلمی که فرهنگ جامعه خودش رو بشناسه و از دوران دانشجویی در جریان انواع مختلفی از این نوع فعالیت ها باشه خیلی بهتر مفاهیم فرهنگی جامعه رو به دانش آموزان خودش یاد می ده تا معلمی که به فرهنگ جامعه خودش آشنا نیست. بنابراین، نه تنها من این قدم های خالص دانشجویی رو گامی برای ظهور آقا حضرت مهدی موعود (عج) تلقی می کنم، بلکه اون رو قدمی برای خودسازی و پس از اون تربیت دانش آموزانی تمام ساحتی می دونم.
تا امروز چه افتخاراتی رو کسب کردید؟
خداوند متعال رو شاکرم که همواره، برکت تلاش برای رسیدن به علم رو به من عطا فرمودند، در دورانی که خودم دانش آموز بودم، حایز رتبه اول مقاله نویسی در هفدهمین جشنواره خوارزمی و 3 سال متمادی مقام اول و سوم استانی در بخش نقاشی با پاستل رو کسب کردم. همزمان با دوران دانشجویی، با توجه به علاقه سرشار به بحث علم و پژوهش، مقاله نویسی رو ادامه دادم و در حال حاضر هم با حمایت استادان، موفق به نگارش و چاپ بیش از 10 مقاله علمی در حوزه های مرتبط با تعلیم و تربیت در مجلات مختلف دانشگاه فرهنگیان و همایش های معتبر وزارت آموزش و پرورش شدم.
مشوقان شما برای انجام فعالیت های اجتماعی، پژوهشی و همین طور فعالیت در انجمن علمی چه کسانی بودند؟
سپاس خدای را که سخنوران، در ستودن او بمانند و کوشندگان، حق او را گزاردن نتوانند؛ شایسته است در مرتبه نخست از مشوقان همیشگی زندگی ام، پدر و مادر عزیز، دلسوز و مهربانم، که آرامش روحی و آسایش فکری بنده رو فراهم کردند تا با حمایت های همه جانبه اون ها در محیطی مطلوب، مراتب تحصیلی خودم رو به نحو احسن به پایان برسانم نام ببرم. همین طور باید بگم در عرصه ورود به دانشگاه فرهنگیان، افتخار حضور در محضر استادان گرانقدری رو داشتم که در راه کسب علم و معرفت بنده رو یاری رسان بودند. در این برهه از زمان تحصیلم، رئیس محترم مرکز آموزش عالی شهید باهنر تهران، سرکار خانم دکتر فریبا عطایی، معاون محترم، سرکار خانم دکتر فتانه منصوری جمشیدی، مسؤول پژوهش سابق و مسؤول فرهنگی، بنده رو یاری کردند.
چی شد که در دانشگاه فرهنگیان مقاله نویسی رو به طور جدی ادامه دادید؟
در طی ترم سوم دانشگاه بودیم که درسی رو با عنوان تحلیل محتوای کتب درسی با استاد گرانقدر، سرکار خانم دکتر زهرا سعیدی ارایه دادم. ایشون همیشه ما رو به چاپ مقاله تشویق می کردند. طی این واحد انواع روش های تحلیل محتوای کتب درسی رو فرا گرفتیم و در پایان هم با کمک ایشون اولین مقاله رو به چاپ رسوندیم. پس از اون علاقمند شدم تا دومین مقاله رو به چاپ برسونم که این مقاله در همایشی که توسط گروه تحقیق و پژوهش اداره کل استان زنجان برگزار شد، پذیرش سخنرانی رو گرفت و با حمایت و همراهی دبیر علمی این همایش، جناب آقای دکتر ناصر عباسی، در روز همایش با حضور بزرگان تعلیم و تربیت، به صورت شفاهی مقاله خودم رو را ارایه دادم. در کنار این امور، مسؤولان مرکز شهید باهنر هم از بنده خواستند مقاله خودم رو برای سایر دانشجوها ارایه بدم تا موجب انگیزه در اون ها هم بشم.
لطفا پیشنهاد اثربخش خودتون رو به دانشجو معلمان بیان بفرمایید.
هیچ کاری مصادف با مطالعه کتاب های مفید نیست، نخستین پیشنهاد بنده اینه که دوستانم هر روز حتی به مدت 10 دقیقه، کتابِ خوب بخونن؛ حتماً کتاب کهکشان نیستی و استاد عشق رو مطالعه کنن. همچنین پیشنهاد دارم، دانشجو معلمان همواره در امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان برای تقویت خودسازی، پرورش روحیه جهادی و ارتقای اخلاق معلمی خودشون مشارکت فعال داشته باشن. سومین پیشنهاد بنده اینه که به دریای بیکران پژوهش ورود پیدا کنن و پژوهش را پلی برای تحقق ایده ها و آرمان های خود تلقی کنن، چرا که امر مقاله نویسی، جزو لاینفک یک معلم پژوهش محور به شمار می روه و به عنوان پیشنهاد آخر، بیش از پیش به منظور مهارت افزایی در برنامه ها، کارگاه ها، همایش ها و کرسی های هم اندیشی حضور پیدا کنن تا تجربه های لازم رو کسب کنند.
در پایان نگاه دوستان و بویژه همکلاسیهاتون به شما به عنوان یک فعال فرهنگی به چه صورت بوده و هست؟
به واسطه فعالیت هام، دوستان زیادی پیدا کردم که از اقشار مختلف جامعه هستند. هیچ وقت نشد که دور خودم حصاری بکشم و بگم کار و فعالیت فرهنگی برای یک عده خاص است و من هم فقط باید با همون تعداد نفر ارتباط برقرار کنم. امثال من به عنوان یک مبلغ علمی و فرهنگی وظیفه سنگینی بر دوش داریم و باید امور اجتماعی رو در دل عموم مردم جا کنیم و به همین واسطه دوستان بسیار زیادی دارم که تونستم اون ها رو به پژوهش نزدیک کنم و همیشه ام به من لطف داشتند.
با تشکر از شما در ادامه در خدمت دیگر فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان هستیم. سلام و احترام مجدد، لطفا خودتان رو معرفی بفرمایید.
بنده امیرحسین پوربخشی هستم، دانشجو معلم رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر ری
نحوه آشنایی شما با کانون های فرهنگی و کانون مهدویت چگونه بوده؟
توسط کارشناس فرهنگی و البته تبلیغاتی که در سطح دانشگاه وجود داشت. دانشجوهای ترم بالاتر هم که عضو بودند و فعالیت میکردند بنده رو با تشکل ها آشنا کردند.
دلیل علاقمندی خودتون رو به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بیان بفرمایید.
از ابتدا که وارد شغل معلمی شدم، همیشه به دنبال این بودم که عملکرد مناسب و خوبی داشته باشم. یکی از راههای خوبه کسب تجربه و افزایش دانش و مهارت رو در فعالیت های مکمل و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دیدم. به تدریج که وارد این عرصه شدم نوعی دغدغه فردی و به دنبال اون دغدغه اجتماعی در من ایجاد شد.
تا حالا چه افتخاراتی رو کسب کردید؟
رتبه اول فیلمنامه نویسی هم استانی و هم کشوری قرآن و عترت سال ۱۴۰۰، رتبه اول فیلمنانه نویسی هم استانی و هم ملی در جشنواره رویش سال ۱۴۰۰، تقدیر از فعالیت های پژوهشی توسط آموزش و پرورش سال ۱۴۰۱، نماینده انجمن های علمی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره بین الملل حرکت سال ۱۴۰۱، دریافت نشان مطهر و دانش آموخته برگزیده دانشگاه فرهنگیان در فعالیت های جهادی و فرهنگی در نخستین همایش ملی توسط انجمن دانش آموختگان سال ۱۴۰۱، عضو فعالان مهدویت در سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی سال ۱۴۰۱و البته چندین تقدیر توسط روسای مرکز عترت واوان و پردیس شهید مفتح شهر ری به پاس فعالیت های علمی و فرهنگی.
مشوقان شما برای کارهای فرهنگی و اجتماعی چه کسانی بودند؟
اول از همه خانوادم، هم پدرم و هم مادرم که به شدت مشتاق و پیگیر در این مسایل بودند. جناب اقای دکتر حسین نژاد رئیس مرکز عترت واوان دانشگاه قبلی و آقای دکتر پاک سرشت رئیس پردیس مفتح دانشگاه فعلی، جناب آقای پراینده کارشناس فرهنگی پردیس شهید مفتح و البته چند تن از استادان بزرگوار مثل خانم دکتر پاکدامن که همیشه حامی و مشوق بنده بودند.
بهترین خاطره رو بیان بفرمایید.
واقعیتش از بین اتفاقات خوبی که برام افتاد انتخاب بهترین خاطره سخته. اما این اواخر بنده نماینده انجمن های علمی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره حرکت بودم که چهار روز بسیار خاطره ساز همراه چند تن از همکارانم در انجمنها و کانونها، و کارشناس مسؤول دانشگاه فرهنگیان خانم محمودی بودم، که آخر این جشنواره ختم شد به دریافت نشان مطهر از دست آقای دکتر صحرایی و برگزیده شدن به عنوان دانش آموخته برگزیده. بعد هم شرکت در اجلاس بین المللی فعالان مهدویت که یک اتفاق پر برکت برای بنده در جمع فعالان مهدویت جهان بود.
این اتفاقات دقیقا پشت سر هم افتاد و یک خاطره موندگار برام شد.
لطفا پیشنهاد اثربخش خودتون رو به دانشجو معلمان عنوان بفرمایید.
در کنار مطالعه و البته درس خوندن صحیح و موثر در دانشگاه به فعالیت های مکمل مثل عضویت در تشکل های دانشجویی نگاه ویژه ای داشته باشن. کافیه ابتدا علاقه و استعداد خودشون رو بشناسن و با یک هدفگذاری دقیق و چند بعدی هم معنوی و مادی برای زندگیشون به کسب دانش و مهارت و تجربه در این تشکل ها و از این دست فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بپردازن چون هم برای شغلمون بسیار مفیده و هم با هدف گذاری صحیح که عرض کردم برای جهت گیری مناسب در آینده تاثیر بسزایی داره. شرکت در فعالیت های مذهبی از جمله همین مهدویت و یا قرآن و عترت با نیت الهی برکات بسیار خوب و روشنی در زندگی داره، پیشنهاد بنده اینه که یک گوشه چشمی داشته باشند، حالا چه به عنوان شرکت کننده در این برنامه ها چه به عنوان طراح و مجری این برنامه ها که هر کدوم آثار قابل توجه خودشو داره.
در پایان پیشنهاد شما به مسؤولان چی هست؟
بنده به علت ارتباطات و فعالیت هام، با دانشجو معلمان زیادی در عرصه های مختلف ارتباط داشتم. الحمدالله دانشجو معلمان ما ظرفیت های بسیار مناسبی دارن و پر از توانایی و استعدادهای مختلف هستن. این توانایی و استعدادها در نهایت باید به تربیت و شکلگیری معلم تراز اول ختم بشه. خیلی مناسب هست که از فعالیت های علمی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دانشجو معلمان حمایت صورت بگیره و با ایجاد بسترهای مناسب چه اکنون و چه بعد از فارغ التحصیلی زمینه شکوفایی این استعدادها و در نهایت زمینه تربیت معلم تراز اول ایجاد بشه.
نیازه که یک بازنگری صورت بگیره و یک برنامه راهبردی مشخص برای فعالیت های علمی و فرهنگی طراحی بشه که دانشجو معلمان هم هویت معلمی کسب کنند و هم در این مجرا قرار بگیرند.
ممنون هستیم از شما سه بزرگوار که در این نشست و گفتگو حضور پیدا کردید. موفق باشید.