وزیر آموزش و پرورش در سومین شب از لیالی قدر:
دانشجومعلمان با بهره مندی از ظرفیت لیالی قدر و تاسی از حضرت علی (ع) جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت لیالی قدر گفت: دانشجومعلمان با تاسی از حضرت علی (ع) جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.
در سومین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم دعا و احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه و برخی از مسؤولان این دانشگاه در جمع دانشجو معلمان مرکز آموزش عالی شهدای مکه تهران، برگزار شد.
در این مراسم عرفانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فضایل، خواص و شان نزول سوره قدر، کیفیت نزول قرآن را به صورت دفعی و تدریجی دانست و اظهار کرد: آنجا که مفاهیم و حقایق قرآن به قلب پیامبر اسلام (ص) فرود آمد نزول دفعی صورت گرفت، در نزول تدریجی نیز مفاهیم در قالب الفاظ عربی در طول مدت بعثت حضرت ختمی مرتبت (ص) بر آن حضرت فرود آمد.
این مقام مسؤول شب قدر را فرصتی مناسب برای رشد، خودسازی و تکامل بشر ذکر کرد و گفت: در این شب روح و جسم انسان در پرتو آن آرام می گیرد، چرا که ضیافتی خاص و میهمانی ویژه در پیشگاه حضرت باری تعالی به شمار می رود، باید از فرصت های پیش آمده برای کسب فضایل معنوی و روحی تلاش کرد.
وی، بهره مندی از ظرفیت لیالی قدر را در راستای جهاد تبیین لازم و ضروری برشمرد و افزود: حضرت علی (ع) آغازگر جهاد تبیین درجامعه بود، شما دانشجو معلمان باید با دفاع و حمایت از آن حضرت به شایستگی اقدام به جهاد تبیین کنید.
وزیر آموزش و پرورش دعا در شب قدر را برای ظهور حضرت امام زمان (عج) با اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: بدون شک در این شب بسیاری از حوایج بشر برآورده می شود، شب قدر بهترین زمان و موقعیتی مناسب برای برخورداری از الطاف الهی است، در این شب خداوند متعال توجهی خاص و ویژه به نیازهای انسان دارد، بنابراین تلاش برای درک این شب الزامی است.
دکتر نوری خطاب به دانشجو معلمان، گفت: خوشا به حال شما که جوان، پاک، متدین و معلم هستید، اشتیاق شما در برگزاری مراسم لیالی قدر ستودنی است، همه ما باید مبلغ خوبی برای ترویج آموزه های دینی باشیم. خواندن قرآن، عمل به آن و اقامه نماز باید مقصد اعلای ما باشد.
وی، در پایان ابراز امیدواری کرد: با باور قلبی، محور ارزش گذاری برای اندیشه ها و عملکرد های صحیح در سطح جامعه باشیم.