چهل و یکمین جلسه شورای پژوهشی به میزبانی مدیریت امور پردیس های استان تهران در مرکز آموزش عالی شهید شرافت برگزار شد.
جلسه چهل و یکم شورای پژوهشی روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399 به میزبانی مدیریت امور پردیسهای استان تهران، با حضور مجازی مدیریت امور پردیسهای سراسر کشور در مرکز آموزش عالی شهید شرافت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت امور پردیسهای استان تهران در ابتدای این جلسه و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، خانم دکتر غلامی سرپرست مرکز آموزش عالی شهید شرافت ضمن خوش آمد گویی به اعضای جلسه و مدعوین به ارائه گزارشی از فعالیتهای آن مرکز پرداخت.
دستور اول این جلسه تعیین ناظران طرحهای پژوهشی بود که در این رابطه دکتر موسوی نام طرحهای مذکور و میزان مبالغ مصوب آن را اعلام کرد.
در ادامه موضوع مصوب نمودن اولویت های متمم سال 1399 در دستور قرار گرفت که به همین منظور قرار شد تا برخی اولویتها به فراخوان مزبور اضافه شود.
در ادامه دکتر طاهری نیا تاکید کرد که مدیریت های استانی و پردیسها نسبت به اطلاع رسانی مناسب بخشنامه های مورد نظر به اعضای محترم هیئت علمی اهتمام بیشتری داشته باشند.
بررسی اعطاء امتیاز ترفیع(ماده 3) برای فرصتهای پژوهشی تربیت حرفه ای دستور سوم این جلسه بود که در این رابطه دکتر نبوی به ارائه توضیحاتی پرداخت. پس از ارائه نظرات اعضا مقرر شد تا 50 درصد امتیاز طرح حسب مورد ملی یا استانی بودن به آن تعلق گیرد.
در ادامه دکتر بلاغی، سرپرست مدیریت امور پردیس های استان تهران به ارائه گزارش از فعالیت پژوهشی استان تهران پرداخت و خاطرنشان کرد که در روند کلی بررسی از عملکرد فعالیتهای پژوهشی اساتید و اعضای هیئت علمی پردیس ها و مراکز استان تهران رشد متناسبی در همه زمینهها مشاهده شده است که با توجه به شرایط غیرقابل پیشبینی ناشی از دوران کرونا و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود آمد، این امر بسیار قابل توجه است.
سپس دکترطاهرنیا معاون پژوهش از فعالیت های ارزشمند پژوهشی در استان تهران قدردانی کرد.
دستور بعدی این جلسه موضوع تأسیس موزههای مفاخر تربیت معلم در استانهای تهران، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و گلستان بود که مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه بررسی و تایید پروپوزال پژوهشی دانشجویی مورد تصویب قرار گرفت و پس از آن به موضوع حمایت مادی و معنوی از دو همایش علمی «گفتمان سازنده بین دانشگاه و جامعه » و نیز «همایش آموزش مجازی، چالشهای فرهنگی و تربیتی» پرداخته شد.