دکتر طاهر روشندل اربطانی معاون آموزشی دانشگاه در مراسم نکوداشت صد سالگی تربیت معلم:
استقلال و خودکفایی در امر تربیت معلم بسیار مهم است.
دکتر طاهر روشندل اربطانی معاون آموزشی دانشگاه در مراسم نکوداشت صد سالگی تربیت معلم که همزمان با بزرگداشت هفته پژوهش در دارالفنون برگزار شد به اهمیت تربیت معلم در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت : معلم جزو امور وارداتی نیست بنابراین استقلال و خودکفایی ما در امر تربیت معلم بسیار مهم است.
دکتر روشندل با اشاره به جمله امیر کبیر که هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش نمی تواند رشد کند ، تاسیس دارالفنون را نشانگر تحول خواهی و شروع رنسانس علمی در ایران دانست.
وی از حضور اساتید پیشکسوت تربیت معلم در مراسم تشکر کرد و با استناد به نوشتار دکتر صافی در باب تاریخ تربیت معلم ایران ، آموزش و پرورش را کلید فتح آینده دانست و معلمان را فاتحان علم و تمدن بشری خواند.
معاون آموزشی دانشگاه با مرور پنج دوره در تاریخ تربیت معلم تصریح کرد: تعطیلی تدریجی مراکز تربیت معلم دردهه 90 نتیجه پذیرش بی رویه دانشجو در کشور و عدم پیش بینی بحران کمبود معلم است . وی افزود : در سال 1404 ما با کمبود 600 هزار معلم روبرو خواهیم بود و چون راه و مسیر تربیت معلم حرفه ای از این دانشگاه می گذرد دانشگاه هفت طرح به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که از این میان طرح سه ساله شدن کارشناسی دردانشگاه فرهنگیان و طرح کارشناسی ارشد دو ساله تربیت معلم بیشترین توفیق را کسب خواهند نمود.
روشندل اشاره کرد که شبانه روزی بودن تربیت معلم و حاکمیت کارورزی نظارت شده بر برنامه درسی نقاط قوت این دانشگاه در شکل گیری شخصیت و هویت معلمی است. وی با برشمردن چالشهای پیش روی این دانشگاه مانند عدم تخصیص بودجه کافی، دوگانگی مراجع سیاستگذاری، تطبیق وضعیت مدرسان و بازطراحی کتب درسی و گروههای آموزشی پیشنهاد طرح 10031 توسط دکتر خنیفر رییس دانشگاه را مسیر بلند مدت تربیت معلم کشور دانست. در طرح 10031، در 31 استان کشور زمینهای 100 هکتاری برای تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان پیش بینی شده است تا تربیت معلم کشور را که ماموریتی ملّی است و همکاری ملّی می طلبد ، محقق نماید.