نخستین نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
نخستین نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با هدف تبیین جایگاه کارورزی در تربیت معلم فاخر، تبیین جایگاه مدرسه در اجرای برنامه کارورزی، تبیین نقش استادان راهنمای کارورزی در اجرای برنامه کارورزی یکشنبه 28 مرداد 97 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاونان دانشگاه و با همراهی مدیران گروه تربیت حرفه ای و کارشناسان آموزش دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد، دکتر انصاری راد مدیر امور پردیس های استان تهران با اشاره به تحولات فرهنگی و اجتماعی سریع دنیای کنونی، خاطر نشان کرد: تاثیرگذارترین نهاد بر تحولات فرهنگی و اجتماعی، آموزش و پرورش و زیر نظام تخصصی تربیت معلم است. وی با تاکید بر ضرورت توجه و اولویت دادن به امر تربیت معلم افزود: باید تربیت معلم در اولویت قرار گیرد تا بتواند معلمانی تربیت کند که ضمن کسب شایستگی های حرفه ای بتوانند به نیاز و ضروریات جامعه پاسخ دهند.
دکتر انصاری راد، ضمن تاکید بر لزوم داشتن ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و مدرسه برای تطبیق نظر و عمل در کلاس درس گفت: استادان کارورزی نقش مربیانی را دارند که باید زمینه و بستر کسب تجارب لازم و صلاحیت حرفه ای را برای دانشجومعلم بوجود آورند.
وی با اشاره به تفاهم نامه های مدیریت استان با آموزش و پرورش به منظور انجام شایسته کارورزی در مدارس، افزود: دوره کارورزی موجب ایجاد بستری برای رشد و بالندگی دانشجومعلم با عزت در مدارس می شود.
مدیر امور پردیس های استان تهران، با تاکید بر لزوم توجه به کسب صلاحیت های اخلاقی و نگرش های معلمی در کنار صلاحیت های علمی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان قرار است کسانی را پرورش دهد تا به عنوان مرجع اصلی و اساسی تاثیرگذار در جامعه و مدارس حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید ارزش مسئولیت پذیری را در دانشجو معلمان نهادینه کنیم، افزود: دانشجو معلم باید آگاه باشد که وظیفه هدایت نسل آینده را برعهده دارد.
دکتر انصاری راد، با تاکید بر اهمیت کارورزی، خاطر نشان کرد: کارورزی زمینه ای است تا دانشجو معلمان ظرفیت های لازم معلمی را کسب کنند و در کنار دانش، مهارت های زندگی و اخلاقی را کسب و به دانش آموزان انتقال دهند.
برگزاری کمیته های چهارگانه تخصصی کارورزی (کمیته مطالعات تطبیقی کارورزی، بهسازی برنامه محتوایی موجود، رویکرد تخصصی رشته ای و ارزیابی و آسیب شناسی) از برنامه های نوبت عصر این دوره بود.