مدیریت امور پردیس های استان تهران

رئیس دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی استانی تاکید کرد:

روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان دکتر حسین خنیفر در نخستین دوره آموزشی – مهارتی مسئولان روابط عمومی مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، خاطر نشان کرد: اگر فعالیت های روابط عمومی دقیق، صحیح و هدفمند باشد خود معرف و روابط عمومی آنها است.

وی با اشاره به پیشینه روابط عمومی ها، اشراف به امور، استفاده از ادبیات مثبت، دقت، حضور موثر، سرعت عمل در آگاهی و اطلاع رسانی و بهره گیری از ادبیات خبریِ شفاف، به روز و رسا، جدا کردن سره از ناسره را از الزامات روابط عمومی دانست.

دکتر خنیفر با تاکید بر نقش توصیه گری و نیز پیش بین روابط عمومی ها، اظهار کرد: غربالگری مداوم، دفاع مشروع از مجموعه، داشتن نقش مدیریت آتش نشانی به جای مدیریت آتش فشانی، و نقش مشاوره از دیگر ضرورت های روابط عمومی است.

وی با تاکید بر اهمیت مستند سازی در روابط عمومی ها، افزود: در برخی مواقع مستند سازی می تواند برای دفاع به حق از سازمان  و تنظیم جوابیه کمک رسان باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره بر اهمیت وظیفه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، گفت: روابط عمومی  می تواند برای اطلاع رسانی از شیوه های سرعت عمل با اشرافیت به امور، در صورت نیاز تکرار و تاکید، استفاده از ادبیات مناسب و قدرت واژه ها، بهره گیری از نخبگان و حضور موثر در صحنه برخوردار شوند.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب روابط عمومی های موفق سازمان و نهادها و رسانه های بین المللی، افزود: خلاقیت مداوم، حراست از واقعیت های سازمان، استفاده از تکنولوژی های نوین، حرفه گرایی و آموزش مستمر، فرا گرایشی عمل کردن و ایجاد وحدت و یادداشت برداری از دیگر ویژگی ها است که باید به آن توجه کرد.

دکتر خنیفر همچنین بر پرهیز از درگیر شدن در امور سطحی و روزمرگی، خلاصه گویی بسیار و یا قلم فرسایی بیش از اندازه در متون خبری، پرهیز از آلبوم سازی سازمانی و تقابل با شایعه و خطوط تخریب اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره بر جایگاه مهم روابط عمومی ها در سازمان، حضور به موقع خبر به موقع و تحلیل به موقع و همچنین تاثیر اخبار مصور و جملات کوتاه  گزیده و گزنده در جذب و تاثیر سازی بر مخاطب تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه جامع تربیت معلم در استان ها، گفت: برای اجرای طرح 10031 در استان ها روابط عمومی ها می توانند نقش موثر و کمک کنده داشته باشند  و بر پنجره روابط عمومی ها برای اجرای این طرح امید باز کرده ایم.

در ابتدای این نشست کامران رحیمی معاون روابط عمومی اداره کل ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان های سازمان مرکزی دانشگاه به بیان فعالیت های صورت گرفته در یکسال اخیر در روابط عمومی پرداخت.

وی تدوین چشم انداز، راهبرد و آئین نامه اجرایی روابط عمومی و ابلاغ آن به استان ها و معاونت های ستادی، تهیه بولتن الکترونیکی روزانه اخبار دانشگاه در خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مجازی، تجمیع صفحات ادارات کل ستادی ذیل معاونت ها و ادغام در صفحات معاونت ها، ارزیابی پورتال های استانی و ابلاغ آن به استان ها و تشکیل شورای تخصصی روابط عمومی و رسانه  را از جمله اقدامات عنوان کرد.

شایان ذکر است دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی های استانی دانشگاه فرهنگیان، سه شنبه و چهارشنبه 17 و 18 دی 98 در پردیس نسیبه تهران در حال برگزاری است.

 


نظرات کاربران